25% korting vanaf 5 abonnementen naar keuze
Je krijgt 25% korting als je vijf of meer abonnementen afneemt op één factuuradres. De korting geldt voor iedere combinatie van abonnementen binnen de mediamerken van Agrio (Agraaf, Akkerwijzer, Ekoland, Melkvee, Pig Business, Pluimveeweb, Stal & Akker, Trekkerweb, Vee & Gewas, Veldpost en Vork). Wil jij die korting? Laat het ons weten via de button en wij nemen contact op met je.
Wat is Vork?
Vork is een opinieblad met discussieplatform voor iedereen betrokken in de voedselketen. Observerend, kritisch en diepgaand prikken we in meningen en opinies. We voeden het gesprek en geven prikkelende inzichten - met als doel jou aan het denken te zetten.
Vork biedt:
- Een online platform voor iedereen betrokken in de voedselketen
- Kritische en prikkelende redactionele artikelen
- Achtergronden en opinies over ontwikkelingen en trends in de voedselketen
- Stof tot nadenken en mogelijkheid tot reageren en discussiëren

Opinieblad
Vork is het enige opinieblad over landbouw, voeding en milieu. Vork verschijnt per kwartaal en zit boordevol diepgaande artikelen. De volgende maanden kun je Vork in de brievenbus verwachten:
- Maart
- Juni
- September
- December
Online
Alle artikelen zijn ook digitaal te lezen. Onze topartikelen bevatten berichten, foto’s en video’s die exclusief zijn voor abonnees. Een abonnement op Vork geeft je ook de mogelijkheid om online een reactie achter te laten op onze artikelen.

Veelgestelde vragen
- Wanneer kan ik lezen?
Digitaal direct, als je een account hebt (aangemaakt), de bestelling hebt geplaatst en de betaalwijze gekozen. Heb je (ook) het geprinte opinieblad besteld? Dan ontvang je deze bij het verschijnen van de eerstvolgende editie in de brievenbus. Dat kan dus soms even duren. - Wat is een topartikel?
Een topartikel, herkenbaar aan het Vork-icoontje, is een exclusief artikel voor abonnees van Vork. Topartikelen worden speciaal gemaakt door onze redactie en/of verschijnen in het opinieblad Vork. Deze artikelen zijn niet op andere plaatsen verkrijgbaar. - Wat is een partnerartikel?
Een partnerartikel is een artikel geschreven door een commerciële partner. De artikelen worden vooraf gescreend zodat je verzekerd bent van waardevolle kennis en een relevante en niet overladen wordt met commerciële informatie. - Waarom moet ik inloggen?
Niet alle informatie en functionaliteiten van Agrio zijn vrij toegankelijk. Daarom vragen wij je om voor bepaalde zaken in te loggen. Als abonnee log je in om toegang te krijgen tot alle informatie die binnen je abonnement valt. - Hoe kan ik inloggen?
Om in te kunnen loggen heb je een account nodig. Je e-mailadres en wachtwoord geeft je dan toegang tot de informatie die je wenst. Maak een account aan via "Mijn account", bovenin de site. - Kan ik met meerdere e-mailadressen inloggen?
Nee, je account is gekoppeld aan één e-mailadres. - Op hoeveel verschillende apparaten kan ik inloggen?
Je kunt met je account op 3 verschillende apparaten tegelijk online zijn. - Ik ben mijn wachtwoord kwijt. Wat moet ik doen?
Ga naar "Mijn account", bovenin de site. Klik op "Log in of maak een account aan" en kies vervolgens "Wachtwoord vergeten". Je krijgt dan een e-mail, waarin een link staat om een nieuw wachtwoord te kiezen. Lukt het niet om je wachtwoord te wijzigen of in te loggen, neem dan contact op met onze klantenservice via telefoon, mail of chat. Ze helpen je graag. - Waarom moet ik een abonnement nemen?
Een deel van de informatie die Agrio aanbiedt, is openbaar en voor iedereen beschikbaar. Maar met een abonnement krijg je toegang tot artikelen, analyses, columns, fotoseries en video’s die door de vakredactie zorgvuldig zijn geselecteerd, gemaakt of bewerkt. Deze informatie is alleen beschikbaar voor abonnees. Herkenbaar aan het rode label. - Wat zit er in een abonnement?
Met een abonnement bij Agrio krijg je toegang tot hoogwaardige artikelen, analyses, columns, fotoseries en video’s die door de vakredactie zorgvuldig zijn geselecteerd en voor jou belangrijk kunnen zijn. De inhoud verschilt per abonnement. Bekijk het abonnee-aanbod in onze webshop. Voor vragen neem dan contact op met onze klantenservice via telefoon, mail of chat. Ze helpen je graag. - Kan ik een proefabonnement afsluiten?
Ja, je kunt eenmalig een proefabonnement afsluiten voor de periode van een maand. Een proefabonnement is gekoppeld aan een e-mailadres in combinatie met een postadres. - Hebben jullie ook een gratis nieuwsbrief?
Ja, je kunt je op de site inschrijven voor onze gratis nieuwsbrieven, zodat je op de hoogte blijft van het laatste nieuws. - Tot wanneer loopt een abonnement?
Bij het aangaan van een abonnement bepaal je de eerste looptijd zelf. Na die eerste (actie)periode gaat het abonnement over in een abonnement voor onbepaalde tijd met de betaaltermijn (maandelijks of jaarlijks) die je bij aanvang hebt gekozen. Na de eerste (actie)periode is het abonnement maandelijks opzegbaar. - Wanneer vindt de eerste afschrijving plaats?
Bij het aangaan van het abonnement betaal je met iDEAL of automatische incasso. Bij iDEAL wordt het bedrag meteen afgeschreven, bij automatische incasso binnen 14 dagen. - Als ik een proef(abonnement) neem, welke e-mails kan ik dan in mijn mailbox verwachten?
We sturen je een bevestigingsmail van je bestelling en bij een betaald abonnement ook de factuur. De bijbehorende nieuwsbrief ontvang je periodiek, 2 of 3 keer in de week. Daarnaast kunnen we je per e-mail benaderen met relevante productinformatie, interessante aanbiedingen, extra nieuwsbulletins en uitnodigen voor evenementen van Agrio. Je kun je via een link onderaan iedere e-mail altijd afmelden als je dat wil. Uiteraard gaan we zorgvuldig om met jouw persoonlijke gegevens. - Ik woon niet in Nederland, onder welke condities kan ik dan een abonnement afsluiten?
Voor digitale abonnementen gelden de op de website genoemde prijzen excl. btw. De op de site genoemde prijzen voor gedrukte vakbladen gelden uitsluitend voor verzending binnen Nederland. Wil je het vakblad bezorgd krijgen buiten Nederland, neem dan contact op met onze klantenservice. Zij geven je graag de juiste prijsinformatie. - Wanneer wordt het gedrukte opinieblad bezorgd?
Het opinieblad Vork verschijnt vier keer per jaar in de maanden: maart, juni, september en december. Ontvang je je vakblad niet op tijd, laat het ons dan weten. Meld je bezorgklacht bij onze klantenservice via telefoon, mail of chat. Ze helpen je graag. - Kan ik mijn abonnement eenvoudig wijzigen?
Ja, je kunt altijd eenvoudig je abonnement wijzigen. Wil je wijzigen, neem dan contact op met onze klantenservice via telefoon, mail of chat. Ze helpen je graag. - Kan ik mijn abonnement eenvoudig opzeggen?
Ja, je kunt je abonnement, na de eerste periode, maandelijks opzeggen. Je resterende abonnementsgeld wordt dan teruggestort onder inhouding van € 5,- administratiekosten. De toegang tot je digitale abonnement vervalt aan het einde van de maand. Bevat je abonnement (ook) een gedrukte uitgave dan ontvang je mogelijk nog één exemplaar per post. Wil je je abonnement opzeggen, neem dan contact op met onze klantenservice via telefoon, mail of chat. Ze helpen je graag. - Geldt de wettelijke bedenktijd ook voor abonnementen?
Ja, de wettelijke bedenktijd van 14 dagen geldt ook voor abonnementen die online of telefonisch zijn afgesloten. Wil je je abonnement binnen de wettelijke opzegtermijn van 14 dagen opzeggen, neem dan contact op met onze klantenservice via telefoon, mail of chat. Ze helpen je graag. - Krijg ik een factuur van mijn betaling?
Ja, per e-mail ontvang je je factuur. Heb je geen factuur ontvangen of heb je de factuur liever per post, neem dan contact op met onze klantenservice via telefoon, mail of chat. Ze helpen je graag. - Ik heb een abonnement maar kan niet bij mijn artikelen, wat moet ik doen?
Normaal gesproken blijf je ingelogd en kun je altijd bij je artikelen. Maar als je het cache geheugen hebt gewist kan het zijn dat je opnieuw moet inloggen. Het kan soms ook voorkomen dat het toestel, waarmee je probeert in te loggen, je wachtwoord niet opgeslagen heeft. Controleer dan eerst of je wel ingelogd bent door rechtsboven op inloggen te klikken. Ben je niet meer ingelogd, log dan opnieuw in met je e-mail en wachtwoord. Ben je het wachtwoord vergeten? Klik dan op "Wachtwoord vergeten". De toegang kan ook geweigerd worden in gevallen dat de nota niet is betaald, of dat de automatische incasso niet is geslaagd. Lukt het niet om in te loggen, neem dan contact op met onze klantenservice via telefoon, mail of chat. Ze helpen je graag. - Wat vind ik op mijn Agrio-account?
Op je Agrio-account kun je je persoonlijke gegevens bekijken. - Mijn vraag staat er niet tussen, wat nu?
Het kan voorkomen dat jouw vraag hier niet te vinden is of dat het antwoord niet toereikend is. Neem dan contact op met onze klantenservice. Ze helpen je graag op werkdagen tussen 8.30 uur en 17.30 uur en op zaterdag van 8.30 uur tot 13.00 uur. Bel: +31(0)314 68 22 93, e-mail: klantenservice@agrio.nl of chat via de chatknop.